OMIT

Solowy projekt Clintona Williamsa, nowozelandzkiego kompozytora zaliczanego do nurtu industrialnego ambientu. Choć działalność artystyczną rozpoczął w 1987 roku, pierwszym wydawnictwem zadebiutował trzy lata później nakładem własnej oficyny wydawniczej Deepskin Conceptual Mindmusic. Konsekwentnie tworzy repertuar dźwiękowy inspirowany twórczością wykonawców krautrockowej muzyki elektronicznej, którego wiodącym założeniem estetycznym jest wywoływanie w sferze mentalnej odbiorców odczuwalnych fizycznie efektów psychoakustycznych. Początkowo wykorzystywał w tym celu jedynie naturalny lub syntetycznie przetworzony, przenikliwy warkot własnoręcznie zmodyfikowanych silników elektrycznych. Następnie, we własnym domowym studiu nagraniowym konstruował lub naprawiał istniejące analogowe urządzenia elektroniczne, dzięki którym eksplorował techniczne możliwości w generowaniu specyficznych faktur antymuzycznych. Zasłynął rozbudowanymi formalnie utworami o monotonnej, linearnej narracji fonicznej, w której dominują niskotonowe środki dźwiękowej ekspresji, kontrastowo uzupełniane oszczędnymi zakłóceniami elektroakustycznymi. W swoim dorobku posiada również kilka wspólnych przedsięwzięć muzycznych zrealizowanych z zaprzyjaźnionymi wykonawcami, m.in. z Brucem Russellem czy Paulem Tooheyem.

Rekomendowane wydawnictwa:

„Quad” (Corpus Hermeticum 1994) 3 x CD
współpraca z Dust „Deformed” (Corpus Hermeticum 1996) CD
„Interior Desolation” (Corpus Hermeticum 1999) CD
„Rejector” (Anomalous Records 2002) CD
„Tracer” (Helen Scarsdale Agency 2003) 2 x CD

Dodaj komentarz