Solowy projekt Wolfganga Nevena (ur. 1962), niemieckiego kompozytora poruszającego się w obszarach stylistycznych eksperymentalnego postindustrialu oraz industrialnego ambientu. Znany jest również z występów w latach 90. wspólnie ze Stefanem Rossowem w duecie Para – Noise – Terminal. Choć oficjalnie zadebiutował pod koniec lat 80., to działalność muzyczną rozpoczął już w 1981 roku. W drugiej połowie lat 80. był związany z hamburskim kolektywem artystycznym Trasch Center Altona. Komponował improwizowaną muzykę instrumentalną, formalnie otwartą i stonowaną, często narracyjnie nie uporządkowaną, jednakże przykuwającą uwagę swoim bogactwem fonicznym, a także rytualnym i medytacyjnym zabarwieniem brzmieniowym. Do jej tworzenia wykorzystywał samodzielnie wykonane z metalowych odpadów oraz przedmiotów instalacje dźwiękowe, syntezatory analogowe, przetworzone odgłosy otoczenia i zapętlone kolaże elektroakustyczne spreparowane za pomocą taśm magnetofonowych. W procesie tworzenia polegającym na utylizacji tekstur antymuzycznych inspirował się kontekstem transmutacji alchemicznej, transcendencją i mistycyzmem. Zdecydowaną większość swojego dorobku wydawniczego opublikował nakładem własnej oficyny Terminal-Tape–Prod. W 2007 roku znacznie ograniczył aktywność kompozytorską. Po kilku latach wznowił działalność jako Das Unpreetzise Klang-Labor. Oprócz muzyki zajmuje się video art, fotografią i malarstwem, a także popularyzuje różne przejawy aktywności artystycznej poprzez założenie i udzielanie się w klubie Hörbar, galerii Klang-Galerie Preetz czy też współorganizowanie od połowy lat 90. corocznego festiwalu i warsztatów muzycznych Noise Factory.
Rekomendowane wydawnictwa:
„Live In The Attic” (Terminal-Tape–Prod. 1994) kaseta
jako Para-Noise-Terminal „Live Documents” (Raum 312 1995) kaseta
„Klangspiegel – Einer Vergessenen Wesenheit” (Raum 312 1996) CD
„Aus Dem S(t)ein” (Terminal-Tape–Prod. 2001) CD-R
„Klang(G)arten” (Terminal-Tape–Prod. 2001) 3 x CD-R